Sidor

onsdag 30 januari 2013

Framtidsanalys

130125
Jag håller på att skriva ner mina framtidsplaner 5 år framåt för att få en uppfattning vad jag verkligen vill ha ut av mitt liv då jag tror att om man verkligen vill något innerst inne (inte bara drömma om dem) så tror jag att man kan förverkliga dem genom att inte bara ge upp så fort det blir jobbigt, se vilka möjligheter jag har för att kunna förverkliga dem men också se vad jag måste ändra på för att kunna nå mitt slut mål.

Vilket arbete jag vill ha, jag vill ha det jobb som passar mig som person, starta eget företag för du får jag göra det på mitt sätt och inte på någon annan sätt som inte passar mig, gå och reta sig på det hela dagarna ger ju inget annat än huvudverk. Jag har 3 idéer som fastnat, den ena är en affär där jag säljer sådant som jag är intresserad av och som jag vet inte finns här i närheten, får även kolla upp om det är här är bästa staden att ha den i då det finns andra bättre alternativ. Den andra idén är att hjälpa människor som inte mår bra på distans, den tredje idén är inom vården. Jag ska jämföra mina idéer grundligt för att sedan välja en av dem, sen ska jag gå igenom min idé så bra som möjligt, ska gå en kurs att starta eget och om jag behöver mer hjälp kan jag be dem om hjälp där.

Vad behöver jag göra för att nå mina mål, en viktig del är att ta reda på vad behöver jag göra för att jag ska må så bra som möjligt? Motionera, gå, cykla, springa om det går och träna upp min kropp på olika sätt eller tom börja med någon sport. Gå till en kiropraktor eller liknande för att gå igenom min rygg och axlar. Skaffa oss en ny säng, för vår gamla säng tar sönder våra ryggar. Ta reda på vilka vitaminer jag behöver vid olika årstider, ta influensa spruta före varje vinter. Är det något i min kost som jag måste ändra på för att jag ska må bra utan sprutan, äta rätt och blandad kost och ta bort en del av fettet och socker intaget, fortsätta att jobba med mitt inre mående genom att använda mina verktyg meditation, se mina alternativ, mota de negativa signalerna som finns runt omkring oss, leta efter de positiva bitarna som man finns och även fortsätta med min ”Uppföljning-Må bra–veckolista” för att påminna mig om det som är viktigt för att min själ ska må bra.

På vilket sätt vill jag bo, hus eller lägenhet och då definitivt en insattslägenhet och en sommarstuga på landet och helst då i Dalarna som ex. ute vid en udde vid en sjö utanför Grangärde längs med en slingrig väg till Leksand. Jag vill stanna kvar i staden vi bor i för den är lagom stor och det finns mycket fina naturområden här, jag skulle vilja komma till den södra delen av den för att komma lite närmre sport och träningsanläggningar men även närmre sjön och den härliga naturen där. Hus tror jag är lite för mycket jobb med, men samtidigt skulle jag vilja ha en liten stuga på landet så då tycker jag att en liten sommarstuga skulle vara lagom och som vi skulle kunna hyra ut genom en förmedling när vi själva inte är där för att få en lite inkomst där, jag och min fru älskar Dalarnas vackra natur, så det är vårt förstahandsval.

Nöjen och hobby som ger mig livskvalitet: Akvariefiskar, fiske, bio, Yatzy, kortspel, teckna, fotografera (systemkamera), Photoshop, programera, läsa böcker. Skriva 1 bok (en bok om att förändras till den man vill vara) eller 2 böcker, skriva i min blogg som jag gör redan idag, där jag skriver direkt ifrån hjärtat och bara för min egen skull. MC, Data, teknik och musik mm. Några av dessa gör jag redan, men om jag får ordning på mitt liv och ekonomin så skulle jag även kunna göra alla mina intressen som jag har.

Jag fortsätter med att gå igenom vilken starta eget idé som är bäst, sen ska jag jobba mer med den, sen börja på en starta eget kurs. En bra idé jag fick är att blicka tillbaks vad jag har skrivit tidigare, jag ska bl.a. läsa några goda råd på min livsstig i inlägget "Livsförändring", där har jag skrivit ner ett antal punkter som är viktigt för mig att följa. Fortsätta i samma anda som jag gjort snart i ett halvt år nu, känns verkligen inom mig att jag är på rätt stig för jag känner mig så glad och varm inombords. Glöm inte bort att ta han om dig själv, dina nära och kära.
//HWK EYE-130130.



1 kommentar:

  1. Jag ber om ursäkt för att det ligger reklam i min text, vet inte varför det blivit så för det är inget som jag lagt dit. Har försökt ta bort det men inget hjälper, jag ska kontakta Blogger & se om de kan hjälpa mig med detta irriterande problem. Jag hoppas ni har överseende med detta under tiden.
    Mvh Hwk eye

    SvaraRadera