Sidor

fredag 8 mars 2013

Bakslag

Bild: Cloud från filmen Final Fantasy VII

Planerna var klara över hur jag vill leva mitt liv, tycker jag hade hittat svar på alla mina frågor. Var sjuk i influensa väldigt länge (6 veckor) men ändå så fick jag många idéer och såg väldigt klart vad jag vill göra med mitt liv, sen blev jag frisk i ca. 2 veckor och då försvann alla idéer och lusten att fullfölja det jag startat. Jag får ingen kontakt med min guide och får inga svar eller visioner under mina meditationer, svårt att hitta ro och bara vara.

Under de senaste veckorna började jag följa min Mind Map - Hälsa 2013 och Uppföljning-Hälsa-veckolista, men det funkar helt enkelt inte då jag saknar fokus. Jag vet precis vad jag ska göra, allting funkade till en början men sen vart det bara stopp. Har sådant sug på allt jag vet jag inte ska äta, sen blev det inte bättre av att jag blev sjuk igen, jag vet att socker gör att så att jag blir ännu sjukare men just nu finns inget förnuft kvar.

Känner mig splittrad i tusen bitar, tvivlet sprider sig som en löpeld i min sargade kropp, frågorna är många utan några som helst svar. Efter klarhet kommer rannsakan, det är nu dags att släppa taget och låta processen ha sin gång och lita på mig själv så att jag hittar hem igen.

Har problem med värk i kroppen, svårt att sova och det finns ingen ork kvar. Det ända som finns kvar är hoppet, för jag vet att jag kan så mycket bättre och utan att bli sur på mig själv ska jag börja om i små, små steg för att komma tillbaks där jag var. Jag sitter och lyssnar på musik som jag älskar, musiken ger mig tröst och styrkan att orka kämpa när livet är som trassligast.

Tittar ut och ser solens klara strålar på den klarblå himlen, längtan efter värmen som smeker min kind får mig att le, att få gå ut i skog och mark och lyssna på fåglarnas vackra vårsång får mig på gott humör igen. Ser hoppet tändas, ska nu låta tiden ha sin gång och låta min kropp och själ få vila då jag ryktes med i förändringsvindarna och glömde bort av bara farten att stora förändringar tar på krafterna.

Även detta bakslag är en lärdom att ta med sig i bagaget på min vandring på livets stig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar