Sidor

tisdag 24 juli 2012

Rysk roulett

Livet kan ibland liknas med rysk roulett, där pistolen har plats för 6 patroner. Under en längre tid har det känts som min pistol alltid är fullladdad och jag har inte lyckats få ur en enda patron så det har blivit träff varje gång när pistolen har avlossats. Varför det blev på detta sätt var att livet ville att jag skulle stanna upp och lära mig något, men jag fortsatte som om inget hade hänt och då blev pistolen fullladdad utan en chans att få bort en enda av dessa patroner. När jag nu stannat upp och lärt mig min läxa så kan jag nu plocka ut alla kulor utom en, för annars är det ju ingen rysk roulett, eller för att relatera till verkligheten. Livet består ibland av bakslag, bara för att vi ska hinna reflektera viktiga skeenden i ens liv och för att vi ska kunna ta lärdom av våra misstag och andra viktiga läxor. Pistolen är riktad mot ens huvud konstant och den går av automatiskt och oregelbundet, så man vet aldrig när det sker i förväg eller om en kula avlossas. Men var bara lugn detta är inget man dör av, för här ger livet dig en chans att lära dig mycket om dig själv. För om man tänker efter, hur många gånger har inte livet haft sin gilla gång och allt är bara perfekt, när man helt utan förvarning blir drabbad av ett bakslag. Det finns en mening med det mesta här i livet, så det gäller att göra det bästa av det man har, glöm inte bort att sköta om dig och dina nära och kära.

Bild: Revolver från us.123rf.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar