Sidor

måndag 19 december 2016

Mediterade ut det onda (sjuka)

Började med att meditera ut det onda, detta gav mig en vacker show i vargens tecken och som sen gav mig tre tecken sammanlagt med vargen och två andra djur i tre olika element som representerar den jag är.

Började med att djup andas och börjar se en ljus blå färg när jag andas in och en lite mörkare blå nyans när jag andas ut, till slut ser jag små svarta partiklar fara iväg när jag andas ut när jag började försöka få ur mig det sjuka i mig (envis förkylning), det far ut ännu fler när jag börjar andas hårdare till slut är det bara ren blå färg som far ut i luften som bildar moln i form av en jättestor ljusblå varg som far iväg med det sjuka. Till slut så förvandlas den till en riktig varg med bruna ögon (vet inte vad det innebär) som springer över fälten och där en hök vakar över det hela och till slut hamnar jag vid havet och min älskade delfin. Dessa djur betyder väldigt mycket för mig, de är en del av mig, liksom de representerar jord (vargen), vatten/hav (delfin) och luft (höken). Vargen för mig representerar en stark krigare som värnar om sin familj och sina vänner. Delfinen representerar för mig det kloka, inte bara flyta med strömmen, nej betydligt djupare och smartare än så. Höken representerar att se allt lite från ovan ibland, få en annan vinkel på saker och ting. Jag är tydligen jord, vatten och luft. Och i den ordningen som jag skrev dem.

De fyra elementen är väl: Eld, vatten, jord och vind?
Saknar jag elden för att vara komplett?
Vad kan representera elden?
Är det passionen som saknas?

Att göra något som jag brinner för, det är det jag tror fattas mig.
Och i så fall var ordningen följande just då: Jord, vatten, luft och eld.

Kanske dags och byta lite plats på allt, röra om lite i grytan och det känns att det är lite det som sker nu för det är inte alltid det går så smidigt just nu när jag försöker förändra. Men det är väl något jag får leva med under tiden jag försöker leva mer som jag är tänkt att leva, kanske rätt förståeligt att inte omvärlden riktigt hänger med när jag vänder allt på ända. Och i så fall blir ordningen lite så här istället just nu: Eld, Jord, vatten och luft. 

Elden (passionen) sätter fart på det hela, samtidigt som jag försöker hålla mina fötter på backen (jord), försöker flyta (vatten) med hjälp av luften :)

Det känns som det blev lite för mycket bus när jag ska försöka förklara vad som händer just nu, för mycket snack och för lite verkstad. Och så ser det ju verkligen inte ut just nu.

Snart är det jul (på lördag), jag önskar er alla en lugn, fridfull och givande jul, kramiz <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar