Sidor

måndag 19 december 2016

Leva i en lögn

Att inte vara sann mot sig själv är en lögn
Man lever i en lögn

Jag får lust att teckna
Jag försöker för hårt, det ända som syns är min frustration

När jag börjar om så funkar det efter 3 försök
Jag blir jätte glad över det, jag älskar att teckna och det syntes

Sen ville jag visa upp det för hela världen
Men ingen förstod
Men egentligen var det jag som inte förstod

Jag ville ha ett erkännande på att jag är duktig
Att min lilla teckning var bra, att jag gjorde något bra eller fint
Men så blev det inte och jag blev ledsen över det

Men nu gör det inget, när jag inser att det viktiga är att jag är nöjd
För jag är fortfarande jätte nöjd med min teckning och väldigt stolt över det jag gjort

Men framförallt hur det kändes när jag tecknade
Den känslan jag fick när jag gör något jag älskar
Ren lycka och det går inte att köpa för alla pengar i hela världen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar