Sidor

torsdag 14 juli 2016

Tankar om vikt

När folk märker att man gått ner i vikt så säger många till mig att det är bra nu, visserligen har jag gått ner 16 kg, jag har ca 14,5 - 15 kg kvar att gå ner och då kommer jag fortfarande vara överviktig. Jag ska gå ner sammanlagt 29,5-30 kg på två år, det har nu gått ca sju månader, jag har alltså ett år och fem månader kvar innan jag är klar med viktnedgången. Jag har inte bråttom, det viktigaste är att jag går ner och mår bra.

Frågan är varför folk verkar så rädda att man ska svälta sig, men det är helt okej att vara dödligt överviktig, jag är ju fortfarande där och jag har väl ca 6 kg kvar innan jag slipper "dödshotet", ja jag ser väl bra ut men utseendet är ju inte allt. Hälsan är det viktigaste inte utseendet, det gäller åt bägge håll när det gäller vikten, lagom är bäst J


Varför jag försöker gå ned mer första året är att jag vet av erfarenhet att det blir svårare och svårare ju längre tiden går, för att förtydliga det hela, när jag är klar då har jag 10 kg övervikt, det är helt ok då jag är i medelåldern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar