Sidor

tisdag 10 maj 2016

Stig ur mörkret

160506
Livet är nu i en nedåtgående spiral, hur får jag stopp på den? Jag vill så gärna lösa problemen men jag orkar inte göra något, fast jag misstänker att lösningen är lätt, det känns som svaret/en finns mitt framför näsan på mig men jag ser inget då allt är dolt.

160507
Så lät det igår, så kändes det igår, så har det varit en längre tid, men inget varar för evigt. Man kan inte nå längre ner än till botten, därifrån är det bara uppåt som gäller, jag känner min styrka komma åter, jag känner mig t.o.m. starkare än tidigare. Jag ska nu följa mitt hjärtas röst, mitt innersta och lita på mig själv.

Jag kan inte lita på det jag inte kan se, men jag kan alltid lita på det jag känner. Nu när jag börjat känna, så ser jag helt plötsligt det som varit dolt för mig, det osynliga har blivit synligt. Jag fann en väg ur mörkret, det finns alltid en väg ut, det gäller bara att lita på sin egen förmåga och finna den.

Jag har nu lärt mig att om allt känns för mycket, för mycket att hantera, utan någon lösning på problemet i sikte, då är det dags att släppa taget om hopplösheten och låta allt ha sin gång. Livet hittar alltid en lösning, det är som att andas, du behöver inte veta hur du ska göra utan bara andas, svårare än så är det inte. Som jag skrev igår, lösningen är lätt, den fanns mitt framför näsan på mig.

Släppt taget, andas och lita på mig själv J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar