Sidor

torsdag 26 september 2013

Förändring av min blogg

En liten ändring av min blogg sluta med en hel genomgång av hela min blogg, tanken var att jag skulle göra om min blogg så att den blev lite mer lättläst då vissa läsare har upplevt den som svår läst då den vita texten upplevs som om den flimrade mot den svarta bakgrunden. Så nu blev bakgrunden bakom texten mörkgrå istället i datorversionen (jag har inte ändrat något alls den här gången i mobil versionen), det blev massor av extra jobb då viss text och även länk färg var samma som bakgrundsfärgen så texten försvann upptäckte jag när jag började gå igenom min blogg efter den första ändringen, så det var bara att ändra igen. Nu när länken är klickad så är det svårt att se att det är en länk där, så för att visa att det är en länk i texten har jag satt utropstecken före och efter länken men jag ska kolla upp om jag kan få till det lite bättre vid ett senare tillfälle när jag har mer tid och ork för det här tog tid. För när jag började gå igenom min blogg ytterligare så upptäckte jag att texten har förskjutits i vissa inlägg, så det blev mycket mer jobb än jag hade räknat med då jag var tvungen att gå igenom alla mina inlägg igen som jag redan gjort tidigare i år redan. Hör gärna av dig om vad tycker om den nya designen på min blogg och om du hittar några fel eller andra tokigheter, jag har även ökat storleken på texten så att det blir mer lättläst, håll till godo med den nya designen på bloggen.