Sidor

tisdag 2 april 2013

Splittrad

En händelse för några dagar sen fick mig på fall, till en början kända jag bara en stor ilska som inom ett dygn går över i sorg som nu inte vill ge sig. Känner mig så handlingsförlamad och splittrad inombords, har inget att dela med av till någon då jag inte finner någon ro inombords själv. Jag sitter och skriver och tänker och tvärtom, men hittar ingen väg ut just nu, inget av det jag skriver kan jag dela med mig av här då det är fullt kaos som inte leder någonstans. Så jag släpper allt runt min blogg för ett tag framöver, sitter just nu och skriver på en bok istället som jag började skriva på i slutet av januari som har varit liggande sen dess.

När läget är som det är så är det läge för att bara vara och meditera, andas och finna ro inom mig själv för att kunna fortsätta.

Citat: What doesn´t kill me makes me stronger

2 kommentarer:

  1. Det är nog alltid sunt att stundtals lämna sin blogg när man känner så. Lätt att känna "krav" inför skrivandet. Jag gör det stundtals själv iaf ...
    Att istället lägga fokus på annat skrivprojekt låter oerhört inspirerande och roligt. Jag har precis påbörjat ett nytt skrivprojekt - så jag är motiverad och glad :)
    Hoppas det kommer gå bra med både bloggpaus och bokskrivande.
    Ha en underbar dag,
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Tack Lina för omtanken, bokskrivandet kändes lite för tungt idag, men jag sitter och skriver av mig min inre känslor typ som en dagbok, när jag var yngre & spelade i band så skrev jag massor av texter som var som en dagbok för mig. För över 7 år sedan slängde jag alla dessa texter (ca. 300 st) då de inte stämmer överens med den jag är idag. Kan ibland kännas att det var dumt gjort då kunde varit roligt att läsa dem i framtiden, man är ju formad av sina tankar och sina olika faser man genomgår i livet, samtidigt var det ett val jag gjorde för att komma vidare i mitt liv just då och det kan jag acceptera.
    Jag önskar dig en underbar dag med.
    Kramiz Håkan (HWK EYE)

    SvaraRadera