Sidor

fredag 12 april 2013

Läget just nu 130412

Sitter och skriver min bok vilket är väldigt lärorikt då det var länge sen jag skrev något direkt ifrån fantasin, det var i gymnasiet för typ 100 år sen det hände. Läser en bok om hur man ska skriva och vad man ska tänka på när man skriver en bok som heter ”Skriv boken” som är skriven av Lasse Holm, där stod det att man skulle skriva upp allt om karaktärerna som är i boken och det höll på ta tvärstopp tack vare det. Så jag fortsatte skriva mer på storyn och jag blev lite paff hur berättelsen fick sitt eget liv då jag känner att det kanske inte blir som jag hade trott utan mycket mycket bättre då jag själv inte riktigt vet i förväg var historien bär iväg. Jag skriver bara på och upptäckte att det inte blir så detaljerat men jag struntar lite i det just nu för att få till storyn först, visserligen så tar jag med lite detaljer som jag känner till för att jag inte ska glömma bort dem senare.

Kan bli lite jobbigt snart då nästan inga karaktärer har namn än och inte heller detaljer på hur de är som personer, så jag får snart ta tag i det för att styra upp lite hur personerna i berättelsen är för att det ska bli så trovärdigt som möjligt men även för att det kan bli lite rörigt för mig att hålla reda på vem som är vem när jag inte vet vad de heter och det kommer ju bli värre ju större historien blir. Känner att det är väldigt annorlunda den här gången mot tidigare då jag försökt mig på att skriva en bok då jag fastnat rätt snart och hittar inte vidare på berättelsen, kan hända att jag är i rätt läge att skriva när jag numera har mer ordning på mitt inre vilket gör att det inte stör mig i mitt skrivande, känner verkligen glädjen i att få skriva och det gör mig så himla glad.

I övrigt så lunkar livet på för mig, har börjat få igång mig med lite mer promenader, visserligen rätt så korta (med mina mått mätt) men jag vill ta det i små steg då jag varit så sjuk den senaste tiden vilket jag tror ligger bakom mycket av det som har gått snett också, när man inte mår bra i kroppen så tar det på psyket till slut när tiden rullar på uppåt över 5 månader, Visst jag har inte varit jättedålig varje dag, men väldigt många av dem och i längre perioder än jag normalt är van vid. Dessutom har verken i kroppen gjort att humöret inte alltid är på topp, så jag har blivit lite tillbaka dragen då jag inte vill att någon ska drabbas av det.

Men jag börjar känna att jag är på rätt väg då jag ser min inre sol skina för fullt, så jag fortsätter att bara vara och låta livet hitta rätt igen, ingen brottska då jag inte tjänar något på det i längden. Jag vet att jag måste förlåta mig själv för att jag lät det här hända och jag vet att jag kommer göra det i sinom tid, men just nu låter jag dras med i välbehövligt viloläge. Kan låta att det inte stämmer riktigt då jag skriver min bok, men jag skriver bara när andan faller på för här finns ingen press alls då jag bara är glad över att få skriva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar