Sidor

onsdag 10 april 2013

Oklart i kristallkulan

Har försökt skriva min bok som är i stil med vad jag skriver här, men det funkar inte alls då jag behöver komma ifrån detta för en stund tror jag då allt är vänt upp och ner. Nja riktigt så illa är det inte just nu, för jag ser inte allt i svart men jag får backa av lite och begrunda situationen och ta nya tag när jag är redo för jag tror verkligen på den här boken.

Så istället har jag börjat skriva på en annan bok som är mer åt fantasi hållet, jag har alltid varit intresserad av det och det är väldigt kul att skriva och tänka lite i nya banor som jag inte är van vid. Även om jag faktiskt redan testat på det när jag skrev "Dark Angel" inlägget här, tycker det är kul att leka med ord och få fram en berättelse. Så om någon tolkade att denna mörka historia har något med att jag spårade ur då den skrevs strax innan kan var helt lugn, jag ville bara prova på att skriva något annat.

När jag nu åkte på ett litet bakslag igen då jag upptäckte att jag inte klarade av att mota de negativa signalerna som jag mötte utan istället så blev jag riktigt förbannad, kan hända att min metod inte är hundra procentig än då jag har valt att blunda åt en del av dem då orken tryter just nu, det är aldrig bra för det kommer tillbaks i större proportioner när det väl lossnar. Det kan vara det som hände här, det ligger och samlar på sig en massa ouppklarade negativa saker som gjorde att jag tappade humöret när bägaren rann över.

Är i ett läge där jag sökt svar väldigt intensivt genom att meditera en hel del under veckan som gått, jag har haft svårt att hitta svar så jag frågade min guide om hjälp, han jag gav mig en bild (film) av mig instängd med ett flertalet lejon i en jättestor glaskula. Tolkar det som om jag är i en lejonkula och det är läge att ta det lugnt för att inte reta upp lejonen, låter det hela lugna ner sig och bara vara ett tag just nu låter som en god tanke. Jag kommer fortsätta meditera men jag kommer nu inrikta mig bara att rena mig, inte söka svar eller fortsätta se om jag är på rätt väg eller inte då det inte är läge för det just nu.

Bild: crystal-ball från astb.se/cassiobloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar