Sidor

onsdag 3 juli 2024

Glöm inte bort det som gör mig hel

 

Jag kom på idag (240404), när jag för vilken gång i ordningen som jag har svårt att hålla fokus och blir uppstressad då jag tycker allt går fel och är väldigt jobbigt att fixa till på senaste tiden, så då "låser det sig inom mig" så jag blir trött så jag inte kan göra något vilket förstås beror på det mentala men också att hjärtat krånglar. Jag måste komma ihåg att göra saker som jag behöver, saker som jag älskar, det är ingen svår sak utan en sak som jag nu kom på igen att musik är en viktig del av mitt liv. Så det är viktigt att inte glömma bort att lyssna på musik eller spela trummor vid ork. Jag har behov av att koppla av från måsten och sådant som stressar mig, se till att jag kommer ur fel spår och hamnar på rätt spår igen med hjälp av musiken, det hjälper tycker jag. Det är inte bara ett sätt att fly från verkligheten, utan ett sätt att få andrum så jag kan hitta tillbaka till mig själv och styrkan inom mig, lyckan att spela musik eller höra musik ger mig glädje och styrka liknande som jag får av att vara ute i naturen.


Nu när det gått några månader (240703) sedan jag började skriva det här, så har det hänt en hel del, jag har verkligen nytta av musiken liksom jag har att vara ute i naturen då det är två av de saker jag älskar mest och som ger mig så himla mycket. Eftersom mitt liv fortfarande är i en komplicerad fas som jag inte går in på här, så hjälper det här jag kommit fram till väldigt mycket medan jag förhoppningsvis får ordning på mitt liv igen.

 

Ta hand om er själva och era nära och kära.

//HWK EYE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar