Sidor

tisdag 2 juni 2015

Funderingar kring bloggens vara eller inte vara

Går in här på bloggen och kollar om det är någon som läser mina inlägg här på bloggen och upptäcker att ingen har läst mitt senaste inlägg från den 25 april, det säger en hel del hur bloggen funkar just nu.


Jag är inte i form och skriver när jag orkar, jag annonserar inte när jag lägger ut nya blogginlägg, har liksom inte orken alls att följa upp det jag skriver för att folk ska läsa min blogg, jag bara skriver vid tid och ork och sen lägger jag upp det, det fungerar tydligen inte.


När jag höll på för fullt med bloggen, la jag ut på diverse social medier att jag lagt ut ett nytt inlägg här då var det fart här, men även om jag inte annonserade om nya inlägg så hade jag en trogen skara på 5 - 10 stycken läsare. Men vart efter mitt engagemang gick ner så försvann mina trogna läsare en efter en och nu har jag alltså inga kvar.


Så jag får ta mig en funderare hur jag ska göra med den här bloggen, i grund och botten skriver jag för att själv må bra av det (lätta på trycket), sen delar jag med mig av mina tankar då det hjälper andra också. Det här är inte första gången jag funderar på att lägga ner verksamheten här pga. av min hälsa, men jag beslutade att fortsätta skriva och lägga ut när jag orkar och har tid, har även funderat öppna en helt ny blogg och börja om men det tycker jag inte är en bra idé nu när jag ändå inte orkar lägga någon tid på bloggandet.


Jag kommer ju fortsätta skriva, då det hjälper mig att må bra av att få ur mig mina inre tankar på pränt, men sen är frågan om jag ska fortsätta blogga?


Om jag ska fortsätta så får jag lägga om strategin, för även om jag i grunden skriver för min egen skull så känns det lite onödigt att dela med mig om ingen läser om det och ev. blir något mer av det, så om jag ska fortsätta med bloggandet så måste jag annonsera om nya inlägg.


Så nu är det bara att välja, jag återkommer med mitt beslut.


Önskar alla som läser detta, ta hand om dig själv och dina nära och kära, kramiz <3