Sidor

onsdag 13 augusti 2014

Livet blir inte alltid som man tänkt sig

Man börjar känna sig själv.

Hittar nya vägar.

Ett bra sätt att leva på.

Lär sig lyssna på sig själv och vad det man behöver för att må bra.

Börjar förstå vad man vill göra med sitt liv.

Hittar metoder, verktyg som hjälper en att kunna styra sitt liv i rätt riktning.

När bruset från omvärlden gör allt för att störa en, få en ur balans.

Då när man tror att man har hittat balansen.

Så väcks man upp av en oerhörd smäll som får hjärtat att brista och man faller ned i gråt.

Allt man byggt upp under mer än två års tid är borta.

Verktygen som hjälper mig att hålla de störande signalerna borta har även tagit bort min hörsel när någon ropar på hjälp.

När jag ligger där och gråter och inser vad som hänt, då är det inte lätt.

Jag skäms över att jag inte förstått, inte hört någonting, fast jag inners inne kände att något var fel.

Jag har känt det länge nu, när jag väl tänker efter.

Det är förmodligen därför jag inte kunnat andas, detta har skett tio gånger nu i år utan att jag förstått vad det är, men det kan också bero på hur jag mår inombords.

Men nu vet jag.

Nu vet jag också vad jag måste göra så att det inte händer igen.

Jag måste ställa rätt frågor, gäller detta mig, har det något med mig att göra?

Jag vet om dessa frågor, men jag har missat dem denna gång då jag själv inte mått så bra alla gånger av helt andra orsaker också.

Gråten rensade bort allt ont och detta gjorde att jag ser klart igen.

Kärleken är stark.

Livet hittar sina vägar.

Även när allt är mörkt omkring en.

Så länge kärleken får fria vingar och får växa sig stark.

Då lyser det även i de mörkaste stunder om man kommer ihåg att kärleken alltid finns inom oss alla.

Sen måste jag komma ihåg att inte var så hård mot mig själv, jag har som sagt inte mått så bra en längre tid nu och det har stört mig.

Det jag har byggt upp under mer än två års tid är inte raserat, det är bara så det kändes när jag inte räckte till och jag gav mig själv skulden för det.

Istället inse att jag är mänsklig, jag är bra som jag är, men för att kunna hjälpa andra måste jag först se till att jag själv mår bra.

Ingen har kommit till skada, bara mått dåligt.

Bra att komma till insikt innan något allvarligare har skett.

Livet lunkar på, ännu en lärdom och en insikt att lägga till livets meriter.

Ha det så gott alla mina vänner, sköt om dig själv och dina nära och kära, kramiz <3