Sidor

fredag 12 juli 2013

Dikt: Beslutsångest

Jag vet precis vad jag vill

Men ändå vill jag inte

Eller vad det nu är som är fel?

Jag känner innerst inne att jag vet exakt vad jag vill göra med mitt liv

Men ändå gör jag inget av det

Jag känner att något är fel samtidigt som allting känns så rätt

Vad sjutton är det som är fel med mig?

Varför har jag denna beslutsångest när allting känns så rätt

Men om jag vet innerst inne att det är rätt

Varför tvekar jag?

Är jag rädd för att det kan var fel det som jag tror på så mycket?

Jag tror att jag är rädd för att mina vingar inte orkar bära mig

För jag vet i mitt hjärta att det här är rätt

Då kan det inte vara fel

Men vad finns det att förlora om jag provar?

Förmodligen ingenting utan precis tvärtom

Jag måste våga prova för att kunna lyckas

Att låta det bära eller brista

Våga misslyckas det är det som är själva nyckeln till min framgång

Jag är så himla rädd att misslyckas

Att jag inte vågar göra någonting alls

Men varför känns det som jag förlorar just nu när jag ingenting gör?

För om jag fortsätter där jag står nu

Då vet jag att jag kommer förlora till slut

Så det finns ingen återvändo

Jag har allting att vinna på att prova mina vingar

Blicken framåt och se mina möjligheter och alternativ

Våga lita på mig själv

Det är bara jag som vet vad som är bäst för mig

Jag känner hur trycket över mitt bröst släpper

Jag börjar känna hoppet tändas inom mig igen

Det här känns helt rätt just nu

Jag är redo att ta språnget

Vi ses på andra sidan

Bild: Right way, wrong way - media.womengineer.org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar