Sidor

fredag 22 mars 2024

Hantera jobbiga känslor på rätt sätt

Jag har väldigt jobbigt med att grabben har sådan otur med bilar, han hjälpte mig med min bil och efter det så gick hans bil sönder och det känns så orättvist, han är så snäll och omtänksam, det gör ont när det hände och ännu värre när hans bil inte går att laga så han måste sälja den för en struntsumma.

Men jag inser efter ett tag, att livet är orättvist ibland och det här är inte mitt fel så jag måste släppa det, för jag mår inte bra av att älta det här, shit happends så är det bara.

Sedan inser jag en annan sak när jag läser en bok om olika metoder att meditera, när jag valde ett glatt minne, så väljer jag en av grabbens och mina roadtrips, men istället för att bli glad över det roliga minnet så blev jag ledsen över att vi inte gör det längre, jag har svårt att se det positiva och använda den till något gott, istället vänder jag det till något negativt. Måste lära mig fokusera på rätt saker, på det positiva och använda mig av den energin. 

//HWK EYE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar