Sidor

söndag 30 juli 2017

Hopp

Finns det hopp så finns det möjligheter
Finns det möjligheter då finns det inga hinder
Finns det inga hinder, ja vad är det då du väntar på?
Eller vad är det då som stoppar mig?
Vad är det som håller mig tillbaka?

Alla dess frågor som poppar upp, för det känns som om det är något som håller mig tillbaka
Något som får mig att inte göra det jag borde göra istället för det jag gör idag
Släppa på tyglarna och bara vara den jag är
Vara den jag var tänkt att vara
Oj vad läskig den tanken känns
Men samtidigt känns det väldigt spännande
För som det är nu så är känslan av att vara inspärrad väldigt påtaglig

Som vanligt är rädslan för att misslyckas väldigt stark orsak till att jag är där jag är just nu
För som sagt, här i den här sitsen jag är i nu, har jag varit många gånger de senaste åren
Och det kanske är det som är problemet
Jag har blivit van att var i denna sits
Det har blivit en trygghet att sitta här, även om det är fel
Men det är inget medvetet val, det har bara blivit så

Så klart det finns hinder
Det är ingen fantasi
Men om man tänker efter
Finns det något sätt att komma förbi dessa hinder?
Vad behöver jag göra för att komma vidare?

Hoppet har tänds och jag börjar se ljuset 😊
Maybe it's time to follow my dreams?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar