Sidor

onsdag 14 juni 2017

Viktigaste när man gör en stor förändring i sitt liv

När man ska förändra sitt liv till det bättre, hitta ditt mål i livet, vad vill du göra av ditt liv? Jag vill leva så länge det bara går, jag vill inte dö i förtid, jag vill finnas där så länge det går för min fru och vår son. För det finns ju inga garantier, men jag vill ge mig själv så bra förutsättningar att leva så länge det bara går, men inte bara leva, utan ett kvalitativt bra liv. Må så bra det bara går, med en massa skoj på vägen.

Hur gör man för att nå dit?
Förstå att det här är inget man gör för stunden, det här är mitt liv nu, lev så sunt så mycket det bara går, men glöm inte bort att leva. Det får inte bli så himla inrutat så livet blir tråkigt, för det är inget bra sätt att leva på tycker jag.

Det viktigaste är inte att äta gott, livet är viktigare än så, eller hur?

Men det är ju inte riktigt sant, bara för att vissa saker är sundare så behöver det inte smaka sämre, men sockret är nu borta i mitt liv i alla fall i stora drag. Mår så illa av sockret, det är ett gift, glöm aldrig bort det, socker är en sorts drog. Gör dig beroende av socker helt enkelt, socker finns ju inte bara i fika bröd, godis och läsk. Nej de har ju även smugit in socker i maten vi äter, så för mig är det viktigt att göra maten själv, alltså inte så mycket färdig mat här inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar