Sidor

söndag 18 september 2016

Insikt av att titta bakåt

- Hitta svar genom att titta bakåt är nog som att backa in i framtiden eller som att gå framåt samtidigt som man ser sig om bakåt, ja visst jag går framåt, men ändå ser jag samma sak dvs. inget nytt.

Kraften har jag inom mig.

Använd kraften jag har som jag känner pulserar så starkt inom mig, blundar jag och ser in inom mig själv, så bländas jag av skenet av min inre kraft.

Nu när jag lärt mig mer, kan jag tom se min kraft lysa ut genom min hud.

Vi alla är som vandrande kraftverk.

Bakom det starka ljuset jag ser ligger det svarta och lurar, men lugn det är inget farligt, för med det starka svarta i ryggen så lyser ljuset mycket starkare.

Det svarta och vita (ying och yang) i harmoni, två starka krafter, använd dem med förnuft.

Lära mig använda min styrka, min inre kraft utan rädsla och med ett stort lugn.

Rädslan kanske hindrar mig, eller så är det ett sätt att hindra mig från att rusa på utan att tänka först.

Rädslan kanske ger mig andrum, tid att tänka i lugn och ro?

Varför jämföra mig själv förr i tiden?

Den personen finns inte längre, nej men delar av den, använd det bästa jag har lärt mig på vägen på mitt lilla äventyr kallat livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar