Sidor

torsdag 29 augusti 2013

Kloka ord på vägen

Det är inte fören man tror sig ha förlorat allt man inser att man har allt man behöver.

Man finner oftast det man söker när man slutar leta.

Livet kan verka komplicerat men i själva verket är livet rätt så simpelt, det är oftast vi själva som krånglar till det bara.

Det finns de som söker efter livets mirakel, medan andra vet att livet själv är ett mirakel.

Det är inte fören man är redo man ser hur vackert livet verkligen är.

Ibland är man så upptaget med att finna meningen med livet så man glömmer bort att leva livet.

Ibland inser man inte hur värdefullt det är fören man håller på förlora eller har förlorat det, var rädd om det du har.

Vårda livet ömt men glöm inte bort att leva livet fullt ut.

Var inte för rädd att göra fel så att du inte gör någonting alls.

Vi lär oss av våra egna misstag, inte utav andras.

Låt det negativa som varit i det förflutna vara kvar där, lär dig utav det men låt inte negativa påverka dig idag.

Glöm inte bort att idag är resten av ditt liv.

Gråt inte över spilld mjölk, det går att torka upp och det finns mer i affären.

Ta inte ut negativa saker i förskott innan de ens har hänt, lev i nuet.

Man kan inte lära sig något om man själv inte vill.

Varför lyssna eller ens bry sig om vad andra har att säga om mitt liv när de inte ens känner mig, för om det gjorde de skulle de respektera mig för den jag är istället för att försöka ändra mig till någon annan än den jag är.

Att någon har sympati för dig behöver inte betyda att de vill lägga sig i ditt liv, de kanske bara bryr sig om dig.

Det är bara jag själv som vet vad som är bäst för mig, därför är det bara jag själv som kan bestämma över mig själv.

Jag har styrkan inom mig att styra vilka och hur saker omkring mig påverkar mig.

Att var ledsen är inget fel, gråt ut ordentligt och låt dig renas och ge plats åt positiva saker istället.

Glöm inte bort som vuxen att släppa ut ditt inre barn så att det får leka av sig ordentligt lite då och då.

Livet är för kort för att hänga upp sig på småsaker, passa på och njut av livet, imorgon kan det vara försent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar