Sidor

lördag 1 december 2012

Blogg genomgång

Jag satt och kolla igenom alla mina blogginlägg en dag nu i veckan för att se vilken bild man får av den, några dagar innan fick jag vet att jag skriver bra men sorgligt. Det tyckte inte jag då, jag tänkte ”jag som skriver om positiva saker om de förändringar man gör bla bla bla”.  Men när jag läste igenom dem så upptäckte jag att det finns en gnutta sanning i vad ”personen” skrev till mig om min blogg, sen dök frågan upp om ”personen” hade läst alla mina inlägg.

Faktum kvarstår att det är till viss del sant, men vad gör väl det egentligen, det jag skrivit om var inte alltid så roliga upplevelser eller tankar som jag varit med. Uppenbarligen så tog jag kommentaren på ett negativt sätt, fast jag innerst inne tror att ”personen” bara skrev om vad denne tyckte om min blogg och det är ju helt okej att göra. Så jag har lite att jobba med när någon lämnar en kommentar, ta det inte som något negativt då det fanns inget annat än ordet ”sorgligt” som jag tydligen uppfattade som negativt. Men det gäller nog i största allmänhet också, jag reagera fortfarande på när andra är negativa hela tiden om minsta lilla sak, så mitt arbeta att inte ta till mig andras negativa signaler måste jag fortsätta att jobba med också.

Jag skriver denna blogg för min egen skull och ingen annans, jag behöver få ur mig mina känslor och mitt sätt är att skriva om dem. Ska man tolka det jag skrivit om hittills, så har jag haft ett stort behov att få ur mig sådant som varit dåligt. Men det är inget fel med det, jag tror att jag behöver skriva mer om de positiva sakerna omkring mig mer än vad gjort hittills, för jag tror att det skulle hjälpa mig mer just nu då glädjen över de positiva bitarna sprids som ringar på vattnet och ger mig mer positiva saker tillbaks. Jag är glad om mina tankar (texter) kan hjälpa en medmänniska men det är inte mitt mål egentligen, det är bara en bonus om man kan hjälpa en annan människa medans man hjälper sig själv och det gör mig så glad. J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar