Sidor

lördag 11 mars 2023

Viktiga tankar, insikter och saker jag kan göra för att må bättre

Ställ inte för höga krav på mig själv, krav som jag aldrig skulle ställa på någon annan.

 

Lita på mig själv.

 

Ha roligt, göra saker jag mår bra av, inte bara göra måsten hela tiden.

 

Lära mig koppla av igen.

 

Meditera för att finna mitt inre lugn.

 

Promenera i skogen i första hand, då jag finner lugnet mycket lättare där, ute i naturen känner jag mig fri och hemma.

 

Övningar för att motverka skadornas effekt jag har i kroppen.

 

Träna, så småningom även på gym, gärna med boxningssäck.

 

Ta pauser.

 

Överhuvudtaget ta mig tid med det som gör mig gott.

 

Lyssna och spela musik.

 

Våga drömma, gör verklighet av mina drömmar.

 

Att jag kan bara göra mitt bästa och att det är bra så.

 

Fortsätt vara nyfiken och fortsätt lära mig nytt, för det är bra för mig.

 

Det är inget fel i att vara snäll.

 

Även den bästa kan göra fel.

 

Vara lyhörd för vad jag själv behöver också.

 

Inse att jag inte behöver ha kontroll över allt.

 

Jag måste inte svara på allt.

 

Lära mig hantera saker som inte är planerade, för att slippa stressen som det kan ge.

 

Ta mig tid för socialt umgänge, då det är något jag verkligen behöver och mår riktigt bra av.

 

Glöm inte bort att jag även behöver egen tid.

 

Inse att jag faktiskt kan mycket, att jag faktiskt är duktig.

 

Måla och teckna utan krav, finna tillbaka till min kreativitet och ha kul med den.

 

Inte ta ut saker i förskott när det inte har hänt, för de kanske aldrig kommer att hända, sitter bara i min fantasi som inte alltid är något bra.

*HWK EYE*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar