Sidor

söndag 16 maj 2021

Skyddande lager


Med åren så får man som skyddande lager över sin själ som gör att man orkar med livet, men händelser i livet kan få dem att försvinna i ett nafs, det spelar ingen roll hur många år som skyddet byggts upp. Helt plötsligt står man där oskyddad från alla signaler och tankar som finns och man är livrädd för allt, all smärta som väller in i ens själ och ljudet skriker på maxvolym, ljuset som bländar en och gör smärtsamt ont i ögonen och gör en nästan blind. Alla frekvenser som vibrerar på max och slår en hårt på kroppen, det tar tid att läka och bygga upp lagren av skydd igen, det tog mig ett år innan jag kände mig något så när hel så jag kunde få tillbaka min förmåga att börja skydda mig själv igen.

Man skulle kunna beskriva det som att bli flådd levande, med alla mina nerver blottade. Jag vet inte om detta gäller alla, eller om det bara är så för oss som är HSP (Hyper Sensitive Person) - Högkänsliga. Att vara en högkänslig innebär inte att vara svag, när man lärt sig handskas med sin förmåga så är det en stark gåva som man har stor nytta av. 
*HWK EYE 

Ps. Denna händelse är för 12 år sedan, idag är jag okej Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar