Sidor

tisdag 19 september 2017

Tankar om humör, känslor och hälsa

Läste en rapport om vad som är bäst gällande det man mår bäst vs sämst av om man råkar ut för jobbiga saker som ex. sånt som gör en arg, ledsen mm. dvs. alla känslor som kan tänkas uppkomma. Vilket är då bäst eller sämsta att göra, bita ihop och låtsas som om allt är bra ändå eller blir förbannad, ledsen eller vad man nu blir och acceptera de känslor man har och begrunda varför jag fick dessa känslor. Det sista är ju det bästa enligt rapporten, för om man låtsas som om allt är bra fast det inte är det så kommer man så småningom må väldigt dåligt utav det, typ som dåligt mående med ränta.

Jag trodde att som jag börjat göra för ett antal år sedan var det rätta, att försöka undvika få känslor, det gör jag genom att försöka ignorera det som händer runt mig, det. Visserligen har jag haft tankar om vad som händer då man försöker låtsas som det inte händer fast det gör det, då ljuger man liksom för sig själv. Så hädanefter ska jag bejaka mina känslor, alltså låta mig blir förbannad, glad ledsen och koppla ihop det med varför jag reagera som jag gjorde. För jag kan gissa på att man mår bättre i kroppen om man får släppa ut det onda så att säga på en gång, för annars går man ju omkring med den där ilskan ex. som om man vore en tryckkokare, för till slut måste man släppa ut trycket och det brukar ju vara vid fel tillfällen tyvärr. Oftast de man tycker om mest får skiten, fast de är helt oskyldiga. Men fortfarande tror jag på att man nog ska försöka hålla igen lite på orden, så man slipper ångra dem sen, för den ångesten är ingen höjdare den heller. Ett plus är att om man vet varför man reagera som man gör, man lär sig massor om vem man är, accepterar den man är 😊

Ta hand om dig och dina nära och kära, vi har bara ett liv, vårda det väl, kramiz 💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar