Sidor

torsdag 27 april 2017

Ord som stör

Ord som stör mig eller egentligen så är det  flera ord "lev med dina fel och brister"
Jag förstår inte vad som menas med det, för som jag ser det att om man är det bästa man kan vara finns det inga fel och brister att tala om. För vem kan säga vad jag gör för som är fel om jag gör så gott jag kan?
Brister, det är samma där, vi har alla olika förutsättningar, olika kunskaper och olika färdigheter, det går inte att jämföra sig med andra.


Det viktiga är att må så bra som möjligt och det gör man bäst genom att göra sitt bästa, inte jämföra sig med andra och leva med dem som bryr sig lika mycket om mig som jag gör om dem. Att vi är alla är olika ser jag som en stor fördel och ingen nackdel alls, för hur ska vi kunna lära något nytt om vi alla vore lika? Så länge alla respekterar varandra för dem vi är, stötta alla att bli det bästa de kan vara, sig själva, låt världen blomstra med all den mångfald som bör finnas. Vägra att smälta in i den grå massan, för där mår man bara dåligt och dör uttråkad. Lev ut, fastna inte i tristessen, släpp ut mitt inre barn på grönbete lite då och då, sluta bry sig om vad andra säger om det, vill de vara vuxna och tråkiga är deras val inte mitt.

Ta hand om er och era nära och kära, kramiz <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar