Sidor

fredag 23 januari 2015

KÄMPA

Ibland när allt man kämpat för känns förlorat och det finns inget kvar, det enda som finns att göra då är kämpa på, att ge upp är inget alternativ.

För att få en bra grund att bygga på så måste man få bort allt gammalt skräp först, det gör man genom att glömma allt som varit tidigare och börja om från början.

Det bästa sättet är genom att släppa taget om allt, även sådant som verkade viktigt tidigare, sen börjar man att lära sig andas rätt.

När du väl kan andas och börjar slappna av så kommer svaren på problemen av sig själv då man inte tänker på dem, för svaren vi behöver finns alltid inom oss själva, men man kan inte höra vad hjärtat vill säga när allt omkring en överröstar den.

Jag drömmar om att må bättre, jag sitter och väntar på att det ska ske, likaså drömmer jag om att bli så pass bra så jag komma ut i mina kära natur och nu när jag lugnat ner mig och börjar se allt klart så inser jag att jag gjort det här på fel sätt.

Det är dags att sluta drömma, sluta vänta på att allt ska bli bättre, jag ska istället ta tag i det själv.

Naturen har alltid varit bra för mig, naturen är läkande, det är dags att börja ta promenader i skogen igen. Sen när jag blivit starkare i själen kan jag även bli stark i kroppen igen, genom att börja träna igen.

Ta ett steg i taget utan stress, glöm ej bort att andas, gå lugnt och harmonisk genom livet är min nya melodi, sen får vi se var vi hamnar efter det.

  • Ge upp är inget alternativ.
  • För att börja om, glöm det som varit tidigare.
  •  Andas lugnt och harmoniskt.
  • Låta mitt hjärta få chansen att berätta vad jag behöver för att må bra.
  • Sluta drömma och vänta på något som aldrig kommer att ske av sig själv, ta tag i det själv.
  • Gå ut i min kära natur för att läka min själ.
  •  Det är dags att börja KÄMPA.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar